Obsah, obsah, obsah
Každú minútu sa na YouTube nahrá 300 hodín videa. Denne navštívi YouTube okolo 30 miliónov ľudí. Takmer 80% používateľov internetu má účet na YouTube.
Množstvo obsahu zdieľaného a konzumovaného prostredníctvom YouTube je obrovské. Sú tam však veľmi odlišné typy obsahu: od profesionálne vyrábaného obsahu s množstvom technickej podpory až po domáce videá s veľmi nízkou kvalitou. Niekedy prekvapivo kvalita nesúvisí s popularitou.
Ak uvažujete o zriadení vlastného kanála, je dôležité, aby ste pochopili rôzne druhy obsahu na YouTube a rolu tvorcov obsahu (vrátane youtuberov).
Hudba je jedným z najdôležitejších obsahov platformy. Väčšina umelcov má svoje vlastné kanály a niektorí z nich uvádzajú na trh svoje nové diela cez YouTube. Je to skutočne dôležitá súčasť hudobného priemyslu.
Pozrime sa na kanál Eda Sheerana: https://www.youtube.com/channel/UC0C-w0YjGpqDXGB8IHb662A. Má viac ako 40 miliónov odberateľov.
Veľká cena Eurovízie, https://www.youtube.com/user/eurovision má viac ako 3 milióny fanúšikov.
Šport je, samozrejme, tiež veľmi dôležitým obsahom. Kanál FifaTV je veľmi populárny: https://www.youtube.com/user/FIFATV
Elektronický šport sa stáva dôležitým: ako sme sa už dozvedeli, PewDiePie – jeden z najdôležitejších youtuberov – je hráčom.
Videá pre domácich majstrov (Urob si sám – DIY) sú tiež neuveriteľným zdrojom informácií takmer pre všetko, od jedla (https://www.youtube.com/watch?v=uCH4axRLeXM) až po opravu trojzubca na Minecrafte (https://www.youtube.com/watch?v=PC42LOA8-rA).
Vtipy, deti, domáce zvieratá … sú vždy obľúbené videá, ktoré môžete pozerať a zdieľať: https://www.youtube.com/watch?v=_OBlgSz8sSM
A, samozrejme, youtuberi. Casey Neistat je jedným z najpopulárnejších youtuberov: https://www.youtube.com/user/caseyneistat
Vyberte si svojho obľúbeného youtubera/youtuberku a analyzujte jeho/jej kanál: počet odberateľov, počet videí, vývoj týchto videí, spôsob, akým sa k obsahu pridáva popis, údaje o interakciách (páči sa mi, nepáči sa, komentáre …).
Potom vyberte jedno z videí a urobte si zoznam toho, čo si myslíte, že je potrebné na nahratie toho konkrétneho obsahu (pokiaľ ide o scenár, rekvizity, nahrávacie zariadenia, strih, čas atď.).
Pozrime si toto video: https://www.youtube.com/watch?v=CxRZaminNe8&t=22s
Obsah na YouTube neznamená vždy „pre zábavu“, „hudbu“ alebo „šport“. Vývoj obsahu pre YouTube by mohol znamenať zdieľanie vedeckej vášne s ostatnými.
Predstavte si, že plánujete spustiť kanál YouTube zo svojej vlastnej spálne. Uveďte výhody a nevýhody takéhoto rozhodnutia z hľadiska toho, čo získate a čo stratíte.