Vytvorenie kanála YouTube
Čo znamená kanál YouTube? Je to priestor vnútri platformy, kde osoba, inštitúcia alebo značka môžu zdieľať obsah s odberateľmi. Je to formálnejší spôsob zdieľania obsahu, s vlastnou webovou adresou. Dôvodom vytvorenia kanála zvyčajne je mať kontaktný bod so sledovateľmi, vytvoriť a zobraziť grafiku kanála na riadenie interakcie s nimi.
Kanál vyžaduje prácu a keď je kanál úspešný, môže byť speňažený prostredníctvom reklamy. Je dôležité si uvedomiť, že YouTube je súkromná spoločnosť (vlastnená spoločnosťou Google) a jej hlavnou činnosťou je reklamná činnosť. YouTube propaguje youtuberov, pretože to znamená návštevnosť (ľudia prichádzajú na ich stránku) a že týmto ľuďom bola doručená reklama.
Z technického hľadiska zriadenie kanálu Youtube vyžaduje niekoľko krokov, ktoré sú popísané v tomto návode: https://www.youtube.com/watch?v=b38ef8n1p4U
Na čo bude z koncepčného hľadiska kanál zameraný? Pokúsme sa identifikovať zameranie týchto kanálov:
– React: https://www.youtube.com/user/React
– SoulPancake: https://www.youtube.com/user/soulpancake
– Vlogbrothers: https://www.youtube.com/user/vlogbrothers
– Ok Go: https://www.youtube.com/user/OkGo
– Smart Girls: https://www.youtube.com/user/smartgirls
Popíšte učiteľovi každý kanál a niektoré ďalšie sú tu: https://www.commonsensemedia.org/blog/12-best-youtube-channels-for-kids-and-teens
Po pozretí videa premýšľajte o vytvorení YouTube kanála. Môže to byť osobný kanál alebo skupinový kanál (pre triedu, pár priateľov, s babičkou).
Urobte si prieskum, aby ste identifikovali podobné kanály. Pozrite si niektoré z videí a vytvorte zoznam vecí, ktoré sa vám páčia najviac, a tých, ktoré sa vám nepáčia.
Potom podľa kroku 1 – 4 z predchádzajúceho videa urobte návrh a prezentujte kanál pred svojimi spolužiakmi.
Urobte si prieskum o slávnom youtuberovi/youtuberke, ktorý/ktorá sa vám páči. Pokúste sa zistiť, ako začal(a), koľko času mu/jej trvalo, kým mal(a) úspech, akým problémom alebo zápasom čelil(a).
Potom napíšte esej o tom, že ste youtuber. Chceli by ste? Prečo áno alebo prečo nie?
Byť úspešným youtuberom je výsledkom množstva práce. Získanie peňazí by nemalo byť vaším cieľom pri vytváraní kanála. Je veľmi ťažké uspieť, na internete je veľa obsahu a mať základňu verných odberateľov stojí pomerne veľa.
Okrem toho, akonáhle získate určitú popularitu, je potrebné zvážiť aj ďalšie otázky: čo chcete zdieľať s ostatnými? Len koníček alebo niečo, čo viete, alebo svoj život?
Pozrite si komentáre niektorých populárnych videí vášho preferovaného youtubera: čo si myslíte? Chceli by ste byť tak ocenený ako on? A tak kritizovaný?
Zapíšte si svoje nápady a pripravte si o tom krátky prejav, ktorý budete zdieľať s vašou triedou (3-5 minútový).