Zhrnutie lekcií
- Napíš krátku správu o udalosti, ktorá sa za posledný týždeň stala vo vašej triede/v škole.
- Napíš rozšírenú správu o tom, že sa vaša škola zapojila do projektu onlinového vzdelávania v oblasti tvorby školských časopisov.
- Napíš reportáž z workshopu na FMK UCM v Trnave, ktorého ste sa so spolužiakmi zúčastnili v rámci prebiehajúceho projektu.
- Napíš recenziu na tvoj obľúbený film, videohru či hudobný album.
- Urob publicistický rozhovor s tvojím učiteľom či rodičom na tému „Aké sú pozitívne a negatívne stránky internetu?“
V tomto module sme sa spoločne naučili, ako by mal školský časopis vyzerať po obsahovej, grafickej aj organizačnej stránke:
- Školský časopis by mal obsahovať témy, ktoré sa týkajú problémov školy, zaujímajú žiakov alebo súvisia s dianím v meste, v ktorom časopis vychádza.
- Školský časopis by mal mať výstižný názov, ktorý evokuje názov školy.
- V redakcii by mala byť práca rozdelená medzi píšucich redaktorov a editorov/ korektorov, ktorí články kontrolujú. Taktiež by tu nemali chýbať fotografi a grafici. Všetkým velí šéfredaktor.
- Časopis by mal byť rozdelený na pravidelne opakujúce sa rubriky. Tie by mohli byť spracované ako aktuality a spravodajstvo, rozhovory so študentmi či pedagógmi, ale môžu tu byť zastúpené aj oddychové témy a zábava. Nemali by chýbať študentské práce, recenzie či reportáže z výletov a taktiež aj názory žiakov.
- Okrem obsahu je rovnako dôležitá aj grafická stránka. Preto by mal časopis dodržiavať grafický manuál, ktorý obsahuje obvyklé rozloženie strany do stĺpcov, farby použité v časopise a taktiež typy písma.
- Ktoré zo získaných poznatkov určite využiješ pri tvorbe školského časopisu?
- Zistil si v priebehu týchto lekcií, že váš časopis má nejaké zásadné nedostatky? Popíš aké.
- Čo je podľa teba najväčším nedostatkom vášho časopisu a, naopak, v čom váš časopis vyniká?
- V čom osobne by si sa chcel/mal zlepšiť ty ako člen redakcie školského časopisu?