Kráľovstvo Instagramu
Instagram vytvorili Kevin Systrom a Mike Krieger a bol uvedený na trh v októbri 2010. Počas prvého dňa získal viac ako 25 000 používateľov, čo znamenalo 1 milión za menej ako tri mesiace. V roku 2012 ho kúpila spoločnosť Facebook.
Prvým obrázkom nahraným do aplikácie bol obrázok Kevinovho psa. Odvtedy sa prostredníctvom Instagramu zdieľali miliardy obrázkov. Sociálna sieť má v súčasnosti viac ako 1 miliardu používateľov po celom svete.
Otvorme si Instagram.
Identifikujte všetky prvky instagramového účtu:
– používatelia, sledovatelia, príbehy, príspevky, komentáre, hashtagy.
Existujú rôzne typy účtov / profilov: verejné, súkromné (uzatvorené) a komerčné.
Sledujete nejakého influencera na Instagrame?
- Vyberte si profil slávneho instagramera/instagramerky. Pozrite sa na obsah, ktorý vytvára. Analyzujte, či bol obsah sponzorovaný komerčnou značkou (výslovne ho identifikujete ako reklamu alebo nie). Prečítajte si komentáre a interakcie. Koľko príbehov vydal(a) za posledných 24 hodín?
- Teraz si zoberte vlastný profil a porovnajte ho s tým profesionálnym.
- Je zrejmé, že vy a on/ona nepoužívate platformu na rovnaké účely. Viete identifikovať vaše a jeho/jej účely?
Pozrite si toto video: https://youtu.be/a-68I3dY85M.
Identifikujete sa s niektorými z týchto postojov? S ktorými?
Pozrite si ďalšie video: https://youtu.be/0EFHbruKEmw
Kde si myslíte, že by mohol byť problém?
Pripravte sa na diskusiu v triede.